Μαθαίνει κανείς περισσότερα σε μία ώρα παιχνιδιού παρά σε έναν χρόνο συζητήσεων“. Πλάτωνας

Σύμφωνα με την παραπάνω φράση θα ήθελα να σας αναφέρω τις ανάγκες για επικοινωνία μέσα από το παιχνίδι που εκφράζουν τις περισσότερες φορές τα παιδιά προς τους γονείς και φροντιστές τους. Είναι ιδιαίτερα σημαντική και ελπιδοφόρα η διάθεση για παιχνίδι. Διανύουμε μια δύσκολη εποχή με αρκετούς περιορισμούς, όμως μπορούμε να τη διευκολύνουμε. Το άγχος που μας κυριεύει αρκετές φορές μας οδηγεί σε αδιέξοδο. Γι’ αυτό προτείνω το παιχνίδι. Το παιχνίδι αρέσει σε όλους, βάλτε το πιο έντονα στην καθημερινότητα σας και αφεθείτε στα χαμόγελα που θα σας προσφέρει. Υπάρχει χρόνος…το κλειδί είναι να βρούμε τη διάθεση και τις περισσότερες φορές μπορούμε να την αναζητήσουμε στα παιδιά μας. Η κοινωνία ορίζει κατά έναν τρόπο τη δομή και το στόχο των παιχνιδιών κάθε εποχής επηρεαζόμενη από κοινωνικοπολιτικές συνθήκες. Πολλές φορές πριν την καραντίνα τα παιδιά επέστρεφαν από τη βόλτα τους και μας έφερναν ένα πλούσιο σε νέες φράσεις λεξιλόγιο το οποίο προέκυπτε από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια διότι αυτή είναι η εποχή της τεχνολογίας. Πολλοί είναι οι γονείς οι οποίοι στέκονται αντίθετοι με τον συγκεκριμένο τρόπο παιχνιδιού της σύγχρονης εποχής και αυτός είναι πολλάκις ο λόγος συγκρούσεων μεταξύ γονέων και παιδιών. Τα ψηφιακά παιχνίδια μπορούν να προάγουν τη δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων, τη συμπεριφορά ορισμένη με στόχους, τη συμμετοχή και τα κίνητρα, και ιδεατά κοινωνικά δίκτυα, με τη θέση των παικτών σε ψηφιακούς κόσμους όπου μπορούν ελεύθερα να κινηθούν (Gee) Τα χαρακτηριστικά παιχνιδιών δημιουργούν έναν εικονικό κόσμο όπου καθημερινά προβλήματα πρέπει να λυθούν, η προσέλκυση του ενδιαφέροντος οδηγεί στη μάθηση ενώ η συνεργασία δημιουργεί κοινωνικά δίκτυα που μοιράζονται κοινές ιδέες, στόχους και προοπτικές (Μυσιρλάκη 2010 32; Jonassen et all, 2011). Στόχος του συγκεκριμένου άρθρου μου είναι η αποδοχή των γονέων της εποχής της τεχνολογίας και η διαχείριση δυσκολιών και συγκρούσεων με τα παιδιά. Πάντα να θυμάστε ότι “Παν μέτρον άριστον”.. Τίποτα δεν γίνεται υπό πίεση σωστά. Αυτό που βοηθάει εμάς τους ενήλικες είναι να κάνουμε το βήμα να φορέσουμε τα παπούτσια των μικρών μας και να μπούμε για λίγο στη θέση τους. Το βήμα και το ξεκίνημα αρχίζει από εμάς προς τα παιδιά μας. Μόλις λοιπόν κάνουμε την πρώτη βασική κίνηση της αποδοχής και της συνύπαρξης σε μία νέα εποχή τότε θα φτάσουμε ακόμα πιο κοντά τους, θα μάθουμε τον τρόπο ψυχαγωγίας τους και μαζί θα οδηγηθούμε σε μια συγκαταβατική πορεία ισάξια μετρημένη και για τις δύο πλευρές. Αυτή η συνεργασία θα αποφέρει θετικά αποτελέσματα συνύπαρξης, επικοινωνίας, αποφόρτισης και διάθεσης για βελτίωση των σχέσεων οι οποίες έχουν διαταραχτεί λόγω των πολλών στρεσογόνων συγκυριών και καταστάσεων των ημερών. Επειδή το μένουμε μέσα δημιουργεί μια εικόνα περιορισμένη μπορείτε να την αλλάξετε. Για παράδειγμα παιχνίδια της αυλής βάλτε τα μέσα στο σπίτι, επιτραπέζια εντάξτε τα στην καθημερινότητα σας, μουσικοκινητική, δημιουργίες, αστείες ζωγραφιές και διάφορα άλλα παιχνίδια που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των παιδιών σε συνδυασμό με τα δικά σας. Η αποδοχή, η συνεργασία, η διάθεση και η οριοθέτηση σεβόμενη τα όρια παιδιών-γονέων και γονέων-παιδιών θα βελτιώσουν τις καθημερινές τριβές που στα περισσότερα σπίτια υπάρχουν λόγω της αλλαγής της καθημερινότητας μας.

Ξεκινήστε το παιχνίδι!

Άννα Χαλκιά
Κοινωνική λειτουργός, Life Coach

You may also like